가사 해석

Rex Orange County - Always 가사 해석

블루거 2021. 8. 28. 01:17

 

Always

 

Rex Orange County의 Always, Rex가 장시간 사귀어온 여자친구 Thea에 대한 이야기. 

 

Ah!

Ooh-ooh, ooh (Yeah)
Ooh, ooh-ooh, ooh-ooh

It's hard to make yourself believe
That it'll get better when you feel defeated
And carrying on is easier said than done
It took a while to see that I was in need
Of help from somebody else but she keeps
Reminding me that I'm not the only one

아무리 생각해도 믿기 힘들거야

좌절한 순간에도 모든게 좋아질거란것을

견뎌내는 것은 말처럼 쉽지 않아

내가 누군가의 도움이 필요하다는걸 

깨닫기까지 시간이 좀 걸렸지만 그녀는 계속 말해줬지

나는 혼자가 아니라는것을


And babe, I woulda told you this was gonna happen
If I had known that it would
But now there's less time and more things that I need to say
And I'm afraid

그리고, 내가 이런일이 일어날줄 알았다면 

미리 말해줬을텐데,

지금 시간이 없고, 하고 싶은말이 더 많은데

난 두려워


That there will always be a part of me that's holding on
And still believes that everything is fine
And that I'm living a normal life
But until somebody sits me down
And tells me that I'm different now
I'll always be the way I always am
Oh, oh

내 마음속 한구석에서는 

계속 참고 견디며

아직도 모든게 괜찮다며

내 삶에 문제가 없다는걸 믿고 있을거라는게

그러니 누군가가 날 앉혀놓고

내 삶이 이제 다르다는걸 말해줄때까지

난 내가 늘 그래왔든 살아갔을거야


Ooh-ooh, ooh (Yeah)
Ooh, ooh-ooh, ooh-ooh

My apologies, it's such a shame
I never planned to feel this way
But the more that I try, the more I'm seeing a difference
I'm not gonna lie

사과할게, 너무 부끄러운 이야기였어

이렇게 부끄러울줄은 몰랐어

그렇지만, 내가 말을 이어갈수록, 내가 다르다는게 느껴져

그러니 거짓말은 하지 않을게

And now I get to sit down
And I'm happy to admit now, I'm on my way
It seems I'm not invincible
But I'm bored of the pain and I need to explain

그러니 이제 앉을게

인정하는게 기분이 좋진 않지만, 해볼게

내가 무적은 아니지만

이제 아픔도 지겹고, 네게 말을 해야겠어


Yeah, there will always be a part of me that's holding on
And still believes that everything is fine
And that I'm living a normal life
But until somebody sits me down
And tells me why I'm different now
I'll always be the way I always am
Yeah, yeah
맞아, 내 마음속 한구석에서는

계속 참고 견디며

아직도 모든게 괜찮다며

내 삶에 문제가 없다는걸 믿고 있을거야

그러니 누군가가 날 앉혀놓고

내 삶이 이제 다르다는걸 말해줄때까지

난 내가 늘 그래왔든 살아갔을거야


I, I
Woo