가사 해석

The Verve - History 가사 해석

블루거 2014. 9. 17. 16:58

 

The Verve - History

Northern Soul 앨범의 수록곡, 녹음당시 노래를 듣던 프로듀서가 듣다가 울어버렸다고 하는곡임.
개인적인 생각이지만, 보컬  Richard Ashcroft 심한 마약 중독을 겪던 당시 여자친구와의 이야기가 아닐까 한다. 절대 이루어 질 수 없다는 걸 알지만 포기 할 수 없는 관계?

I wander lonely streets
Behind where the old Thames does flow
And in every face I meet
Reminds me of what I have run from
탬즈 강이 흐르는 뒤편의
쓸쓸한 길을 떠돌아 다녀요
그리고 내가 만나는 모든 사람들이
내가 무었에서 도망치는지를 떠올리게하죠

In every man, in every hand
In every kiss, you understand
That living is for other men
I hope you two will understand
어떤 사람이든, 어떤 손이든,
어떤 키스든, 당신은 이해할거에요
당신의 삶은 내가 아닌 다른 남자들을 위한거란걸
당신도 이걸 알았으면 좋겠네요

I've got to tell you my tale
Of how I loved and how I failed
I hope you understand
내 이야기를 해야될거 같아요
내가 어떻게 사랑하고 어떻게 그 사랑에 실패했는지를
그져 이해해 주길 바랄게요

I've got to tell you my tale
Of how I loved and how I failed
I hope you understand
These feelings should not be in the man
내 이야기를 해야될거 같아요
내가 어떻게 사랑하고 어떻게 그 사랑에 실패했는지
이해해 주세요
이런 감정들은 내가 느껴야 되는게 아닌데..

In every child, in every eye
In every sky, above my head
I hope that I know
So come with me in bed
Because it's you and me, we're history
There ain't nothing left to say
When I will get you alone
어떤 아이든, 어떤 시선이든,
내 위에 있는 어떤 하늘이든
나도 내가 알기를 바래요
그러니 나와 함께 침대로 가요
왜나면, 당신과 나, 우리는 역사이니까요
더 이상의 말은 필요 없어요, 우리가 단 둘이 있는다면.

Maybe we could find a room
Where we could see what we should do
Maybe you know it's true
Living with me is like keeping a fool<
어쩌면 우리는 우리가 뭘 해야할지 알 수 있는
방을 찾을지도 몰라요
어쩌면 당신은 알고 있겠죠
나와 함께한다면 우린 답을 찾을 수 없다는걸(바보게임을 하는것과 같다는걸)

In every man, in every hand
In every kiss, you understand
That living is for other men
I hope you know that I am me so come on
I'm thinking about history
And I'm living for history
And I think you know about me
Cause I am
어떤 사람이든, 어떤 손이든,
어떤 키스든, 당신은 이해 할거에요
당신의 삶은 다른 사람을 위한거란걸
나는 당신이 나는 나라는걸 알게 되길 바래요, 그렇니 나에게 와요
난 당신과 내가 만들 역사에 대해서 생각하고 있어요
그리고 난 그 역사를 위해 살아가고 있어요
그리고 난 당신이 날 이해한다고 생각해요
왜냐면, 나는 그렇니까요

And one and one is two
But three is company
When you're thinking about the things you do
And you're thinking about the things you do
I want to tell you my tale
How I fell in love and jumped out on my bail
I hope you understand there's more in a smile than in a hand
In every sky, in every kiss
There's something that I might have missed
그리고 사람 둘이 모이면 두명이 되지만
하지만 세명이 모이면 동반자가 되요
당신이 당신이 하는것에 대해 생각할때
그리고 당신은 당신이 하는것에 대해 생각하죠
제 이야기를 들려주고 싶어요
내가 어떻게 사랑에 빠지고, 거기서 벗어났는지
나는 당신이 이해해주기를 바래요, 당신의 손길보다는 웃음이 더 좋다는걸
어떤 하늘이든 ,어떤 키스든
거기엔 내가 알아보지 못한게 있을거에요.

Why am I going to
A place that now belongs to you
But you were weak and so was I
Let's pick it up, let's even try
To live today, so why not smile
Don't dream away your life 'Cause it is mine
Is that a crime (repeat) this life is mine
The bed ain't made but it's filled full of hope
I've got a skin full of dope
내가 왜 지금 당신이 있는 장소로
가고 있는걸까요?
하지만 당신은 약했고, 나도 마찬가지였죠
우리 포기 하지 마요, 한번 시도해봐요
오늘을 살아가는걸, 그렇니 웃어요.
꿈에 삶을 낭비하지 마세요, 왜냐면 그건 나만의 꿈일 뿐이니까요
그건 죄악일지도 몰라요, 그 삶은 제것 이구요.
그 침대는 제대로 정리 되지 않았지만, 희망으로 가득 차있어요
그리고 난 지금 약에 가득 취해 있죠