가사 해석

Oasis - Magic Pie 가사 해석

블루거 2014. 9. 29. 16:26




Oasis – Magic Pie

오아시스의 매직파이, 참고로 첫 시작인 An extraordinary guy can never have an ordinary day, 어느 날 리암(Liam Gallagher)이 노엘(Noel Gallagher) 에게 "어째서 형은 나 처럼 문제들에 말려들지 않는거야?(How come you never get into any of the situations I get into?)" 에서 따왔다고 한다.

An extraordinary guy
Can never have an ordinary day,
He might live a long goodbye
But that is not for me to say
I dig his friends, I dig his shoes
But he is just a child with nothing to lose
But his mind
특별한 사람은
절대로 평범한 날을 보낼 수 없지,
그는 긴 작별 속에서 살아갈 수도 있어
하지만 그건 내가 할 말이 아니지
난 그들의 친구들을 찾아봤고, 그들가 어떤 신발을 신는지 알아봤지
하지만 그들은 신념빼고는 잃을게 없는
평범한 소년들일 뿐이였어.

They are sleeping while they dream
And then they want to be adored
They who don't say what they mean
Will live and die by their own sword.
I dig their friends, I dig their shoes
But they are like a child with nothing to lose
In their minds, their minds.
그들은 좋은 꿈을 꾸며 잠을 자고
일어나면 사랑 받고 싶어 하지.
절대로 진심을 말하지 않는 그들은
결국 자기 말에 죽고 살게 될거야.
난 그의 친구들을 찾아봤고, 그가 어떤 신발을 신는지 알아봤지
하지만 그들는 그의 신념마져 가지고 있지 않은
평범한 소년같은 사람이야.

But I'll have my way
In my own time
I'll have my say
My star will shine
하지만 난 내 힘으로
내 길을 정하고 말거야
그리고 나서 말할거야
내 별은 빛날 거라고

Cos you see me I got my Magic Pie
Think of me yeah that was me I was that passer by
I've been and now I've gone.
왜냐하면 넌 내가 나의 매직 파이를 얻은걸 보았으니
나에 생각했겠지, 맞아 내가 바로 그 지나가던 사람이였어
나는 존재하고 있고, 넌 사라져버렸지.

There are but a thousand days preparing for a thousand years
Many minds to educate and people who have disappeared
D'you dig my friends? D'you dig my shoes?
I am like a child with nothing to lose but my mind
My mind
천년을 위해서 우린 천일을 준비하지
가르쳐야 될 사람들이 많고 사람들은 사라져버렸지
넌 내 친구들에 대해 알아봤니? 내가 신은 신발에 대해 알아봤니?
난 신념 빼고는 잃을게 없는
소년일 뿐이야

Cos you see me I got my Magic Pie
Think of me yeah that was me I was that passer by
I've been and now I've gone.
왜냐하면 넌 내가 나의 매직 파이를 얻은걸 보았으니
나에 생각했겠지, 맞아 내가 바로 그 지나가던 사람이였어
나는 존재하고 있고, 넌 사라져버렸지.